Časté dotazy
Operační zákroky prozatím nejsou hrazeny z veřejného zdravotního pojištění.
V rámci jednodenní chirurgie provádíme operační zákroky neakutních břišních stavů – pupeční kýla, kýla v jizvě, břišní a tříselná kýla, chronický zánět žlučníku, chronický zánět slepého střeva, dále zákroky z oblasti ortopedie, gynekologie a cévní chirurgie.
Objednací lhůty bývají v řádu jen několika týdnů v závislosti na typu zákroku.
Stačí kontaktovat klientské oddělení telefonicky, e-mailem nebo přes webový formulář. Specialistky klientské péče pacienta objednají na indikační vyšetření k příslušnému specialistovi. Má-li klient již indikaci k operačnímu výkonu, pak jeho kontaktní údaje předají koordinátorovi, který klienta neprodleně kontaktuje a domluví s ním následné kroky.
Indikaci klienta k operačnímu výkonu provádí obvykle operatér či jiný lékař My Clinic. Pokud klient potvrdí zájem o operaci, propojí lékař klienta s koordinátorem.
Je-li klient indikován k výkonu od jiného poskytovatele zdravotních služeb či od jiného lékaře My Clinic než od operatéra, musí klient před operačním výkonem absolvovat v My Clinic předoperační konzultaci s operatérem, a to nejlépe osobně, či případně online formou.
Operatér informuje klienta o možnostech zákroku, metodách a alternativách. Informuje ho o typu anestezie a předpokládaném průběhu operace.
Koordinátor informuje klienta o ceně operačního výkonu a o organizačním zajištění operace včetně nezbytných předoperačních vyšetření, případné konzultace s operatérem a pooperační kontroly.
Každý klient musí být indikován k operačnímu výkonu buď lékařem-operatérem My Clinic, nebo musí absolvovat předoperační konzultaci s operatérem. Předoperační konzultace může proběhnout i online formou.
Koordinátor na základě indikace, resp. předoperační konzultace s operatérem objedná klienta na vyhovující termín zákroku.
Žádanku na předoperační vyšetření vystavuje klientovi operatér. Předoperační vyšetření absolvuje klient u internisty či praktického lékaře primárně v ambulancích My Clinic. Klient případně může předoperační vyšetření či jeho část absolvovat i u jiného poskytovatele zdravotních služeb.
Koordinátor klientovi zašle alespoň 14 dní před plánovaným operačním výkonem k prostudování informovaný souhlas s hospitalizací, informovaný souhlas s anestezií a informovaný souhlas s výkonem, dále Vnitřní řád, Pokyny pro klienty a pokyny k platbě. Alespoň 5 pracovních dnů před plánovaným výkonem kontaktuje koordinátor klienta s připomenutím termínu operace. Rovněž klientovi připomene nutnost úhrady cenu výkonu před samotným příjmem.
Příjem klienta k operačnímu zákroku probíhá zpravidla ráno v den operace. Klient si k příjmu přinese předoperační vyšetření, pokud nebylo provedeno v My Clinic, vyplněné informované souhlasy a doklad totožnosti (občanský průkaz či pas).
Při příchodu na recepci se klient prokáže dokladem totožnosti a vyplní vstupní formulář. Následně se klientovi věnuje koordinátor, který ho předá sestře lůžkového oddělení. Ta klienta doprovodí na lůžkovém oddělení, kde se ubytuje v komfortním jednolůžkovém pokoji.
Před zahájením operačního programu klienta navštíví operatér a anesteziolog. Před blížící se operací požádá sestra klienta o odstranění všech šperků vč. piercingů z celého těla, odstranění make-upu, kontaktních čoček, případně zubní protézy apod. Sestra provede holení klienta v oblasti operačního pole jednorázovými holícími strojky a následuje hygienická očista klienta, po které se klient oblékne do jednorázového spodního prádla, „andělíčka“ a/nebo županu. Podle charakteru výkonu provede sestra klientovi bandáž dolních končetin. Sestra pacientovi podá premedikaci na základě ordinace lékaře a zavede mu případně žilní katetr. Poté je klient převezen ze svého pokoje na operační sál, kde ho očekává operatér s týmem specialistů.
Vyvedení klienta z anestezie po zákroku probíhá na operačním sále. Následně je klient podle pokynů anesteziologa přeložen na monitorované lůžko v dospávacím prostoru. Později je klient převezen do svého pokoje na lůžkovém oddělení, kde zůstává až do propuštění lékařem.
Sestra lůžkového oddělení podává klientovi medikaci dle ordinace lékařem a sleduje/ošetřuje ránu či invazivní vstupy, zabezpečuje vhodnou polohu klienta vzhledem k operované části těla, zabezpečuje hygienickou péči a stravování.
O propuštění klienta rozhoduje operatér či sloužící lékař. Sestra lůžkového oddělení před propuštěním klientovi připomene poučení o následném režimu, pomůže klientovi sbalit osobní věci, předá mu podepsanou propouštěcí zprávu a případnou další dokumentaci, a doprovodí klienta ke koordinátorovi. Koordinátor objedná odvoz, je-li potřeba, objedná pooperační kontrolu případně jiná navazující vyšetření či rehabilitace.
Běžně pacient zůstává hospitalizován jednu noc, propuštění probíhá druhý den ráno, případně již v den proběhlého zákroku.